Entrenament corporal

L’Entrenament Corporal aporta a l’intèrpret un ventall de recursos expressius, basats en un acurat treball físic, que li permet prendre consciència del seu instrument: el cos.

Busquem un cos que es pugui deixar travessar per l’acció teatral, un cos que se sàpiga, que tingui consciència de si mateix per poder accionar en escena amb consciència i de manera neta la proposta física que es fa. Volem que el cos sigui part del treball i tenir consciència de com juguem amb ell.
Volem tenir molt clara la diferència entre la “vida civil” i la “vida escènica”, de manera que podem jugar dins l’espai màgic del teatre, fer propostes, atrevir-se. Desenvolupem la disponibilitat del cos.
Treballem també a favor de que cadascú deixi que es vegi el seu cos, que no s’amagui.

Contingut

El treball es desenvolupa a través d’improvisacions en solitari, en duet, en trio o en grups grans per poder deixar el cos més obert de manera a que pugui fluir i expressar-se, ser disponible.

El treball es desenvolupa dins del marc de la Tècnica Presence d’Olga Álvarez, barrejat amb nocions de la tècnica GaGa d’Ohad Naharin.

Base del treball:

• L’escolta pròpia: la sensualitat pròpia, les línies d’estiraments, la relaxació de les tensions.
  • L’escolta de l’altre: el seu benestar articular, l’acompanyament de l’altre.
  • L’escolta en comú: les direccions, el treball d’aeris, la manipulació.

Motors:

• La sensualitat pròpia.
  • La concepció aquosa del cos, lliure de bloquejos.
  • La propiocepció.
  • El plaer dins del moviment.
  • La respiració.

Mecanismes:

• El treball en solitari.
  • El treball en duets.
  • El treball en trios.
  • El treball en grup gran.
  • Manipulacions.
  • Massatge.
  • Estiraments.
A qui s'adreça

S’adreça a actrius i actors interessats en aprofundir en el treball corporal i a qualsevol persona interessada en tenir una bona preparació física i consciència corporal.

Horari

Dijous de 20:00 a 22:00h

Calendari

Aquest curs es planteja trimestralment, amb la possibilitat de fer un trimestre i fer-ne més d’un.

Inici curs
22/09/2023

Consulteu la possibilitat de fer la inscripció un cop ha començat el curs si queden places disponibles.

Final curs
20/06/2024