El meu testimoni a Escola d’Actor

Susanna Sebastià ha estat amb nosaltres aquest propassat curs 2013-2014. Ara, ens deixa el seu testimoni compartint amb nosaltres les seves impressions.

El meu testimoni a Escola d'Actor

Susanna Sebastià a Del pont estant, d’Arthur Miller. Escenes d’interpretació Primer Curs 2013-2015.

EL MEU TESTIMONI A ESCOLA D’ACTOR

Després de vuit anys en la docència, de més d’una dècada embolicada en projectes artístics i de portar un temps cavil·lant-ho, vaig agafar una llicència d’estudis per tal de cursar Escola d’actor.

On? A El Timbal. Ja portava dos anys amb els cursos a la tarda. Coneixia la casa, m’agradava l’ambient familiar i les petites descobertes artístiques i personals que ja havia albirat fins el moment.

Les proves i les primeres classes em van envoltar de gent jove, molt jove, la majoria. El dubte de la integració va planejar sobre el meu cap. Ara bé, contràriament a la primera impressió, només tinc agraïment cap als companys i companyes perquè vam tenir la sort d’estar en un grup diàfan i molt creatiu. L’escolta i l’acceptació van ser les claus d’aquest treball en grup.

L’organicitat, respondre a l’estímul i l’ara i ací ens van empènyer des de les diferents assignatures a les escenes. Llavors, vaig descobrir que quan arribes als assajos has d’abandonar la feina prèvia de preparació, per modificar l’altre i deixar-te modificar. El treball de les escenes em van ensenyar a deixar-me portar, a saber que cada dia és diferent i s’ha de trobar el joc amb els/les companys/es.

Personalment, me n’he adonat que el cos i la intuïció són dos grans aliats en el món escènic, pràcticament desconeguts per a mi. Els límits estan en la racionalitat, en pensar què serà difícil o fàcil per a mi en lloc de provar. De vegades, només és qüestió de no fer res.

A la carpeta de El  Timbal em queden fotos de les escenes, del carnaval i d’alguna classe, anotacions i el resum Del pont estant, un treball del Principito, un conte i el disseny d’un Tast escènic que mai vam arribar a fer. A més, conservo les llibretes d’Anàlisi de l’espectacle, un munt de notes sobre les classes i, el que és més important, tots els horitzons que he obert aquest any, que seguiré eixamplant a partir d’ara.

Susanna Sebastià