centre de formació i creació escènica

Fausto Carrillo.

FaustoCarrillo

Llicenciat en art dramàtic. Pedagog i director escènic.

Professor durant 26 anys de Tècniques d’Interpretació i de Tallers a l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) de l’Institut del Teatre de Barcelona. Ha impartit classes també a l’Escola Superior de Dansa de la mateixa institució.

És membre fundador de l’equip Estudis Teatrals Coda.

La seva formació artística comença a la dècada dels setanta a París, on des de molt aviat s’interessa per la pedagogia actoral, i on aprofundeix en les tècniques teatrals de Bertolt Brecht, Stanislavski i Grotowski, entre altres. Ha col·laborat en diversos treballs de dramatúrgia actoral amb la companyia L’Epée de Bois (Cartoucherie de Vincennes) i altres grups afins abans de la seva incorporació a la docència catalana.

Ha dirigit i participat en la direcció d’actors, entre d’altres en els muntatges “La Mosqueta” de Ruzante; “I due gemelli veneziani” de Carlo Goldoni; “Luv” de Murray Schisgal; “Oh, los bellos días” de Samuel Beckett; “L’especulador” d’Honoré de Balzac; “Eisenhower i la Tiqui Tiqui Tic” d’Alfredo Bryce Echenique; “Los títeres de cachiporra” de Federico García Lorca; “El casament dels petits burgesos” de Bertolt Brecht o “Anna Christie” d’Eugene O’Neill.
Fundador en 1978 del Grup d’Estudis Teatrals Coda. Les seves experiències d’investigació sobre la creativitat específica de l’actor, tant en el camp de la docència com en el camp de la producció teatral, li van dur a publicar el manual “Creatividad Teatral” (Alhambra, 1987; Longman, 1995) considerada una de les primeres publicacions al nostre país sobre pedagogia teatral en el medi educatiu.
Ha dirigit més d’un trentena de tallers. Entre d’altres, “La cantant calba” d’Eugène Ionesco; “Mala sang” de David Plana; “La bona persona de Sezuan” de Bertolt Brecht; “Pel davant i pel darrera” de Michael Frayn; “El ball dels lladres” de Jean Anouilh; “Un tramvia anomenat desig” de Tennessee Williams; “Revolta de bruixes” de Josep Maria Benet i Jornet; “La importància de ser frank” d’Òscar Wilde; “Juli Cèsar” de William Shakespeare; “La més forta” d’August Strindberg; “El metge a garrotades” de Molière; “Volpone” de Ben Jonson o “Casa de nines” d’Henrik Ibsen.
En l’actualitat, imparteix classes personalitzades a l’ Estudi Coda, laboratori d’estudis avançats. Així mateix, col·labora com a assessor d´interpretació a El Timbal Centre de Formació i Creació Escènica de Barcelona, en l’aplicació de la Tècnica Coda per a la formació d’actors.

Response (1)

  1. el timbal Nueva edición renovada y actualizada del manual "Creatividad Teatral"
    30 30UTC novembre 30UTC 2015 de 18:06 06Mon, 30 Nov 2015 18:06:55 +000055. ·

    […] professors de El Timbal  i creadors del Sistema Coda, Fausto Carrillo i Ricard Boluda, acaben de publicar per a Ñaque Editorial l’e-book del seu manual “Creatividad […]

Anar a Dalt