Teatre per a centres educatius

Teatre per a centres educatius. Una aposta d’activitats de teatre de qualitat a l’aula per al vostre alumnat

Resum
  • Una aliança ESCOLAel timbal per tal de poder oferir un itinerari extraescolar escènic especialitzat, de qualitat i connectat amb la realitat pedagògica teatral del nostre centre.
  • Col·laborar per a que la vostra escola sigui un referent pel que fa a l’activitat teatral del vostre alumnat. Curs preparatori per a la formació professional.
  • Sumar esforços amb el timbal, centre pioner i reconegut per la Generalitat, amb més de 50 anys de trajectòria i metodologia pròpia.

Des de eltimbal sabem que el teatre és una de les formes més completes per potenciar el ple desenvolupament de l’individu, ja que se sustenta en el moviment, la paraula, la creativitat i l’espontaneïtat. És per això que hem dissenyat activitats d’expressió dramàtica per a totes les etapes de la infància i l’adolescència. Volem que els infants i els joves siguin els i les protagonistes i construeixin, juntament amb el/la pedagoga teatral, el propi aprenentatge de manera creativa i lúdica.

Preparem activitats teatrals de diversos formats, periodicitat i durada, en funció dels objectius i de les necessitats del vostre centre educatiu. Podem estudiar una proposta a mida.

Mitjançant el joc individual i de grup i partint de les inquietuds i propostes que ells i elles portin a la sessió, ens aproximarem a través de les possibilitats que ens ofereixen els diferents llenguatges escènics, a l’expressió dramàtica com a eina fonamental per a la seva llibertat personal en front del món, formant part d’una aventura comú dins d’un grup i sentint-se acceptat/da, important i necessari/a.

Seguint la nostra mirada constructivista i les pedagogies d’escola viva i activa, posem l’infant al centre i tenim en compte les seves inquietuds, necessitats i experiències per tal de construir junts un aprenentatge experiencial, lúdic i significatiu.

Es fomentarà la creativitat, tot aportant una mirada àmplia de la realitat que ens envolta
i valorant-la com a eina transformadora, dins i fora de l’aula.

Crearem un espai segur on els infants puguin mostrar-se i provar-se, des de les eines de ficció que ofereix el teatre i valorant la diferència i els processos propis, més que els resultats.

L’estructura de les classes i els continguts estaran adaptats i orientats a les necessitats i capacitats de cada etapa del desenvolupament, tot treballant les competències transversals i també les específiques.

Darrere d’aquest projecte, hi ha una gran escola.
I aquesta escola la formem professionals del teatre (actors i actrius que també som pedagogs/gues) amb ofici, preparació, sensibilitat i professionalitat.

Contacta amb nosaltres! Omple el formulari o escriu a escola@eltimbal.org

És ben sabut que el teatre té múltiples beneficis, així que us en deixem només alguns dels que podran gaudir els i les alumnes amb les nostres sessions amb professorat especialitzat.

• Adquiriran més confiança en ells/es mateixes i en el seu criteri artístic i personal.
  • Augmentaran el rendiment intel·lectual, capacitat d’atenció/concentració i memorística i les
    habilitats comunicatives i de comprensió.
  • Creixerà el seu apoderament respecte al seu cos i l’expressió de la personalitat, superant
    timideses i bloquejos.
  • Milloraran en el treball en equip i en el respecte per a la diversitat.
  • Exercitaran hàbits de salut emocional i disciplina física, tot millorant el seu estat global.
  • Practicaran l’exercici de l’empatia i de l’escolta pròpia i dels altres.
  • Descobriran i posaran en pràctica les seves habilitats creatives, imaginatives i expressives, tot treballant la sensibilitat i la consciència.

Poseu-vos en contacte amb nosaltres si voleu començar a oferir als vostres infants les oportunitats que obren les nostres activitats extraescolars d’expressió dramàtica.

Apropeu el timbal a la vostra escola i feu que el vostre alumnat surti a escena!

Tipus d'activitats que oferim
Activitats dins del currículum escolar

S’ofereixen activitats teatrals regulars o puntuals al llarg del curs dins de l’horari escolar del centre.

• Teatre vinculat a assignatures concretes
  • Tallers puntuals
  • Batxillerat escènic
    Adreçat a l’alumnat de batxillerat interessat en les Arts Escèniques
Activitats extraescolars

S’ofereixen activitats teatrals regulars o puntuals fora de l’horari i/o del període escolar.

• Extraescolars de teatre
  • Casals de teatre