Liliana Torres

Equip col·laborador

Liliana Torres va néixer a Vic el 1980. Als 18 anys va traslladar-se a Barcelona a estudiar cinema. Va ingressar a l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), on es va especialitar en direcció. Per perfeccionar els seus estudis i aprofundir en dos gèner que li interessaven especialment, va fer un curs de videoart al Centre d’Art Santa Mònica i posteriorment va traslladar-se a la Ciutat de Mèxic per cursas un any d’especialització en cinema documental.

Entre els seus treballs de ficció destaca “Anteayer”, curtmetratge en 35mm que va passar per nombrosos festivals espanyols i que va ser seleccionat per ser exhibit a la Mostra Internacional de Cinema Realitzat per Dones, i el curt “15 años” amb un recorregut d’àmplia exposició internacional.

A l’especialitat documental la seva carrera ha estat meés llarga. Va començar amb “Viviendo en la Piedra y Todos los trabajos de la mujer”, dos documentals rodats a la seva terra natal i que, malgrat ser dels seus primers treballs, gràcies a la qualitat i a l’èxit que va provocar entre els espectadors es va vendre a la xarxa de televisions locals i diversos articles periodístics els van destacar. Ja a Mèxic, encarregat per la cadena Televisa, va realitzar “Logósferas”, un documental grabat entre la Ciutat de Mèxic, Barcelona i Nova York. “Family Tour” va ser la seva primera pel·lícula de ficció, es va estrenar el 2013 al Festival de Cinema de San Sebastián a la secció Zabaltegui, i li van seguir altres permis i festivals. El 2015 va ser guardonada amb el Premi a la millor directora novell pel Col·legi de Directors de Catalunya.

Compagina la direcció i escriptura amb la pedagogia a diferents universitats i centres internacionals. A part de la direcció, ha treballat en diversos camps de la cinematografia, sobretot a l’edició i la producció.  A la primera especialitat cal destacar els treballs per l’exposició “Eternidad Fugitiva” al Palacio de Bellas Artes a Mèxic, i a la segona, la seva tasca com a desenvolupament de projectes a Mr. Woo, on va ser productora executiva de “El lenguaje de los machetes”.

Actualment finalitza el documental “Hayati”, co-dirigit amb Sofía Escudé i produït per Boogaloo Films i Film’s d’Ici i prepara el seu segon llargmetratge “¿Qué hicimos mal?” amb Maatriuska i Miss Wasabi.

Hola! Voldria més informació / Querría más información