Interpretació de cançons

El camí per apropar-te a l’essència del teatre musical.

Contingut

En aquest curs cada alumne/a treballarà dues cançons: una d’individual i una de grupal.

Per treballar la cançó individual, caldrà portar-la apresa  el primer dia de curs. Es proporcionarà a l’alumnat un llistat de cançons seleccionades per a que cadascú n’esculli una pero si l’alumne té una proposta concreta de la cançó que vol treballar, podrà fer la proposta a la professora. Així mateix, la professora també ofereix la possibilitat que l’alumne/a li enviï un petit vídeo cantant qualsevol tema per a poder fer un assessorament més personalitzat de la tria de la cançó.

Pel que fa a la cançó coral, treballarem amb ‘I want a Song’: una cançó característica del teatre musical en la que el protagonista expressa els seus desitjos, somnis ometes pel futur. Aquesta cançó és fonamental per desenvolupar la trama i l’arc emocional del personatge i és una eina poderosa de la qual partirem en aquest curs. Treballarem la cançó com si fos un monòleg, estructurarem el text, ordenant les idees, observarem la influència de la música comprenent com la melodia i l’harmonia afecten i complementen el missatge que es vol transmetre, qüestionant-nos en tot moment el perquè de la seva composició, què signifiquen les repeticions, com influeixen en el missatge que volem comunicar, quines accions hi ha darrere, el context del personatge i el seu objectiu. Aquest tipus de cançons són essencials per continuar amb la trama de l’obra, així doncs, aprendrem a extreure tota la informació perquè la interpretació guanyi en intenció i presència.

En aquest curs, deixarem de banda qualsevol expectativa i ens permetrem experimentar lliurement. Ens entregarem a explorar totes les possibilitats emocionals que les cançons ofereixen, sense judicis ni restriccions, en la cerca també d’un cos i una veu lliure, connectats amb el missatge.

Metodologia i objectius
  • Escalfament grupal.
  • Qualitats vocals i el seu ús.
  • Anàlisi de text.
  • Anàlisi de la composició i el compositor.
  • La respiració com a eina de connexió amb el món intern del personatge.
  • La presència escènica del/de la cantant.
  • L’ús del cos i del llenguatge no verbal com un element més.
  • Treball d’alguns aspectes tècnics determinats (sense aturar-nos molt en perfeccionar la tècnica).
A qui s'adreça

Adreçat a qualsevol intèrpret amb ganes d’experimentar. No cal tenir nocions de cant, només cal venir amb ganes de jugar i gaudir del procés.

Calendari

Inici curs
08/07/2024

Final curs
12/07/2024

Horari

De dilluns a divendres de 19h a 21h.

Professorat
    [0] => Array