Meritxell Santamaría

Professorat / Organització Meritxell Santamaría

Llicenciada en Art dramàtic per l’Institut del teatre (1998- 2002), també fa la formació a l’Escola d’actor a El Timbal, Centre de formació i creació escènica (1996-1998) i a l’escola Nancy Tuñon (1995- 1996). Grau Superior de solfeig i cant coral i el Grau Elemental de Piano, pel Conservatori del Liceu. Estudia violí i cant.
Cursos de clown amb Sergi Estebanell (Pallapupas, pallassos d’hospital).
Màster en Psicoteràpia de Grups i Psicodrama per l’IL3-UB i Grup Formació. (2017-2020). Obté el títol de Teatre d’ Intervenció social (2012- 2014) a l’escola de Teatre de l’Oprimit Patothom.
Curs de Resolució de conflictes a l’aula per la Unir (Universitat de la Rioja) (2021-2022) Formació en Salut Mental i Psicopatologies en infants i adolescents i Atenció a l’alumnat amb NEE a l’Escola Universitària Pere Tarrés obtenint una titulació pròpia.

En el teatre ha treballat a “Trànsits” (sala Beckett), “Temps real” (TNC) pel qual rep un reconeixament en els Premis Ciutat de Barcelona 2007. Amb la seva companyia TeatraparT ha treballat en diferents espectacles. És la Pippi en l’espectacle musical “Pippi Langstrump” amb el qual ha fet temporada al teatre Regina, al Sat, al Poliorama i al Condal de Barcelona així com ha visitat diferents ciutats de Catalunya i Espanya. També l’hem pogut veure en altres espectacles com “Pasqua” (Caer), “Primera història d’Esther” (TNC), “Les amargues llàgrimes de la Petra Von Kant”, “Tatuatge” o “Tot esperant l’estrena”.

També l’hem pogut veure a la sèrie de TV3 “El cor de la ciutat” fent el personatge de la Neus i en alguns capitulars de “Minoria absoluta” i “RIS científica”. En el cinema ha treballat a “25 kilates”, “La monja” i “Seeing double”.

Actualment és cofundadora del col·lectiu Colabse (gira internacional) i forma part de la companyia Teatre Nu.
Forma part de l’equip de Sisme Creatiu com a psicodramatista, facilitadora de grups, fent acompanyament a col.lectius per a la gestió emocional i la prevenció en salut mental i com a formadora a claustres de professorat. També desenvolupa aquestes tasques a nivell autònom.
Docent a mòduls puntuals al Postgrau de Grups i Psicodrama amb Grup Formació (Il3-UB) , al Màster de
Teatre Aplicat (Universitat de València) i a l’Institut Salvador Seguí.

Hola! Voldria més informació / Querría más información