Cant

Cantem musicals, va! Però… per on comencem? Un actor de musicals ha de ser, sobretot, un cantant versàtil vocalment  ja que el teatre musical beu de tots els estils: el cant clàssic, la música negra, el jazz, pop, rock, rap…

Com que no ho podem abastar tot en una setmana, us proposem centrar-nos en el treball vocal tècnic del que anomenem “contemporary legit”, és a dir, aquell estil que utilitza un so “mixtat” i que té unes característiques tècniques i d’estil que és un entremig entre el cant clàssic i el so més contemporani.

Contingut

Farem sessions grupals on analitzarem com produir la qualitat vocal per aquest tipus d’estil i analitzarem el so i les característiques del mateix, alhora que farem exercicis que ens ajudin a arribar a millorar-lo.

En funció del nivell general de la classe farem un tipus de treball o un altre. Pintarem amb pinzell petit, amb detall. És una classe de tècnica vocal on observarem i coordinarem micro-moviments.

Ets un cantant d’òpera que vols aprendre a cantar musicals amb un estil més acurat? Ets una cantant de musicals amb una veu parlada i belt potent però que no troba el mixtat? Ets un actor que no has cantant mai i vols intentar-ho? Ets un cantant amateur que té ganes d’aprendre a cantar?

Si hi ha curiositat i ganes, veniu! Farem feina i soroll. I amb una miqueta de sort tornareu a casa amb les butxaques plenes de noves eines, amb més respostes i esperem amb més preguntes.

Què treballarem?

• Inicis del so i exercicis per assolir l’inici simultani.
  • Explicació bàsica de com s’ha d’estructurar el treball vocal.
  • Exercicis de respiració, coordinació d’inicis de so, intervals.
  • Exercicis de legato i explicació del legat i rubato.
  • Explicació anatòmica del so mixtat i les diferències entre tipus de mixat.
  • Si s’escau, explicació de la qualitat d’òpera i el belt.
  • Repertori i ús dels elements expressius: dinàmiques, legato, ruibnato, accent musical, fraseig, ús del vibrato, respiració expressiva, etc.

* Unes setmanes abans de començar el curs us donarem un petit llistat de cançons per a què n’escolliu una i serà la que treballarem a la classe.

* Haureu de portar karaoke de la peça que escolliu i partitura de la peça.

A qui s'adreça
  • Cantants d’òpera que vulguin cantar musicals.
  • Cantants de musicals que vulguin millorar la veu més clàssica o mixtada.
  • Cantants amateurs o actors que vulguin treballar el cant.

Inici curs
12/07/2021

Final curs
16/07/2021

De dilluns a divendres de 17h a 19h.

[0] => Array
            [professor] => 19267