“Actrius catalanes del segle XX”, exposició al Palau Robert

L’exposició “Actrius catalanes del segle XX” que es presenta al Palau Robert posa en relleu el protagonisme d’aquest col·lectiu a l’escena catalana durant el segle XX; un fenomen contemporani que es vincula amb la modernitat, una manifestació cultural bàsicament occidental.

El paper destacat de la dona, tant en el teatre com en altres àmbits al segle XX, reflecteix un fenomen contemporani, una situació de canvi que és el resultat de profundes transformacions culturals, tot coincidint amb un moment esplendorós per a la dramatúrgia i el teatre del país. Aquest fet suposa un abans i un després, i l’exposició del Palau Robert ens ajuda a entendre el fenomen i la seva evolució gràcies a l’aproximació de grans actrius com Margarida Xirgu, Mary Santpere, Montserrat Carulla o Rosa Novell, entre d’altres, .

La mostra, organitzada per la Generalitat de Catalunya i l’Institut del Teatre, es pot visitar fins el 28 de març. Paral·lelament, l’Institut del Teatre de Barcelona ofereix un seguit d’activitats a càrrec de diferents docents, graduats i alumnes de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) del centre. Podeu visitar el calendari clicant aquí.

(font: http://palaurobert.gencat.cat/ca/detall/article/Actrius-catalanes-del-segle-XX)