el timbal i el Col·legi Montserrat junts en un projecte educatiu

el timbal i el Col·legi Montserrat van iniciar aquest passat octubre una col·laboració per tal de portar la formació teatral a les aules del seu centre.

El Col·legi Montserrat és un centre amb un llarg recorregut educatiu, amb més de noranta anys d’experiència, que s’ha centrat en albirar de quina manera podien proporcionar als seus alumnes una educació més completa. Així, es defineix com una escola integradora, de qualitat i diferenciada, on els protagonistes principals són els seus alumnes; la seva premissa principal és ajudar a cadascun d’ells a trobar la seva pròpia excel·lència en tots els àmbits possibles.

D’aquesta manera, l’escola se centra en un projecte pedagògic que trenca completament amb la figura del professor només com a transmissor de coneixement, i aposta per un sistema  d’aprenentatge integrador i cooperatiu.

el timbal comparteix els valors que el Col·legi Montserrat acull en el seu projecte educatiu, i considera que són clau per la formació dels alumnes. A través del teatre i de les dinàmiques que es generen amb les diferents propostes de treball que es plantegen, també s’inculquen valors com la cooperació, el treball en grup i s’estimula l’imaginari de cada alumne, a més de donar-los seguretat i confiança. Els objectius que tant el Col·legi Montserrat com el timbal es marquen en la formació artística en nens, nenes i joves són:

• Facilitar a les persones ser més lliures i més felices.
  • Facilitar la integració de l’individu en el grup.
  • Desenvolupar-se com a persones expressivament més lliures i segures de si mateixes.
  • Facilitar la llibertat i la creativitat personal de cada alumne.
  • Millorar la capacitat de treballar en equip.
  • Aprendre a valorar les opinions dels altres i la pròpia.
  • Millorar la concentració.
  • Millorar la comunicació.
  • Eixamplar les capacitats expressives.
  • Eixamplar l’imaginari.
  • Millorar la consciència corporal i l’escolta del propi cos i el dels altres.

Si voleu més informació, us deixem el reportatge “Una altra escola” del programa 30 minuts de TV3, on es parla del Col·legi Montserrat i del seu projecte educatiu: