Blanca Bardagil

Equip col·laborador

És llicenciada en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona i ha completat la seva formació amb cursos a l’Obrador de la Sala Beckett amb professors com David Lescot o Jean-Pierre Ryngaert.

Ha escrit i dirigit més d’una desena d’obres, entre les quals, destaquen Cuques a la Nau Ivanow (Barcelona) i Cucarachas al Teatro Casa de Vacas (Madrid), L’ànima de la nit a la Sala FlyHard (Barcelona), Satisfaction a la Sala Flyhard (Barcelona) i a la Pensión de las pulgas (Madrid), el monòleg Estúpids (coescrit amb Ferran Rañé) a La Seca Espai Brossa (Barcelona), o L’amant de Diògenes (coescrita amb Montserrat Mas) i que va guanyar el Premi de Teatre Ciutat d’Alcoi el 2009 (publicació: Ed. Bròsquil), entre altres obres.

També ha escrit i dirigit diverses obres de microteatre estrenades a Barcelona, Madrid, Palma de Mallorca, Donostia i Los Angeles.

Com a ajudant de direcció ha treballat amb Jordi Casanovas a Els últims dies de Clark K. (d’Alberto Ramos) i Pàtria (de Jordi Casanovas).

Pel que fa a la seva feina a la televisió, ha format part de l’equip de guionistes de la 1a temporada de Cites, a TV3, una sèrie de Pau Freixas i produïda per Filmax.

Recentment ha dirigit Llibres per cremar, escrita per Amélie Nothomb, obra representada al Maldà; i també ha dirigit i escrit Les cigonyes venen de Tailàndia, estrenada al Maldà.

Paral·lelament, imparteix classes a diferents centres i escoles de teatre de Barcelona.

Hola! Voldria més informació / Querría más información