Blanca Solé

Professorat

És titulada en Teatre Físic i Creació Teatral per la London International School of Performing Arts (LISPA). Formada al Col·legi del Teatre de Barcelona i a la Cuarta Pared de Madrid, també ha realitzat cursos de creació dramàtica amb l’Alfredo Sanzol, d’interpretació de textos de Shakespeare amb en JuanFra Rodríguez i el taller de “Coordination Techinque” amb Grzegorz Bral (Polònia). Complementa la seva formació amb cursos de dansa contemporània, flamenc i trapezi.

La seva experiència professional s’inicia a Madrid amb la companyia Sudhum Teatro on realitza espectacles de caràcter social, juvenil i infantil i col·labora amb la OIT i la Cuarta Pared amb el muntatge teatral ‘Cicatrices’. És membre fundadora de la companyia internacional Teatro En Vilo i creadora de l’obra “Interrupted”, guanyadora de diversos premis. Ha participat en espectacles de titelles amb la companyia Genovesa Narratives Teatrals, col·labora també amb Retret Teatre a l’espectacle ‘Háblame de Lorca, Miguel’. Ha format part de l’obra ‘La rebel·lia possible’ de Javier G. Yagüe dirigida per José Sánchez i representada a La Seca- Espai Brossa i “Criatures abissals” creació del Col·lectiu Abissal.

Actualment forma part de la companyia de creació col·lectiva Espai en Construcció, amb la qual ha presentat els muntatges “Et vindré a tapar” i “Si jo no hi fos (la festa seria més divertida)” a La Vilella, a La Seca Espai Brossa, La Badabadoc i fent gira arreu del territori. També dins la companyia és actriu i creadora de “Beatriu” integrada dins la programació del Grec Festival 2021. És part del repartiment de l’obra “Man Up” de Teatro en Vilo, de gira pel territori espanyol.

En el camp audiovisual ha protagonitzat diversos curtmetratges, spots publicitaris com la campanya de Nadal 2019 de Vodafone i les websèries ‘Acid Rain’ i “Mercè d’Horta”. Ha aparegut en sèries com “Kubala, Moreno i Manchón”, “Com si fos ahir” i la pel·lícula “L’enigma Verdaguer”.

Com a docent és professora del Postgrau en creació teatral, de màscara i forma part del departament d’interpretació per a adults del Timbal. També ha treballat a l’escola Les Luthiers i amb nois i noies de diverses edats a les escoles amb “Play Teatre”, a l’acadèmia “Platea Teatre” i a les ‘Estades Teatrals’ de XANASCAT. Ha impartit tallers pel programa LECXIT i l’intensiu de teatre per a estudiants del Symbiosis Institute of Computer Scienes and Research de Pune (India).