Laura Musales

Equip col·laborador Laura Musales

Laura Musales és actriu, cantant i actriu de doblatge en actiu.

Comença la seva formació artística amb 13 anys a l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia, a Barcelona.

Es va graduar com a actriu multidisciplinar a l’escola Aules – Arts Escèniques (2017 – 2021); on va desenvolupar les habilitats d’interpretació, cant, dansa, cos, veu i música, de la mà de mestres com Daniel Anglès, Jumón Erra, Óscar Reyes, Roger Julià, Mariona Castillo, Alícia Serrat, entre d’altres.

Complementa la seva formació a altres escoles de prestigi de Barcelona com l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia i Estudi Karloff, i fent workshops amb diferents directors com David Selvas

Durant els seus anys de formació entrena tècnica vocal amb professionals de la veu com Yasmina Azlor, Xènia García, Íngrid Morral, Llorenç Fernàndez, Víctor Arbelo, Júlia Jové i Edgar Martínez, es titula en els graus I i II d’Estill Voice Training (Voice Craft), i es titula per la Royal Schools of Music de Londres en cant i música.

L’estiu del 2017 s’estrena al teatre Grec com a corista a Rent en Concert, amb la producció No Day But Today.  El Nadal d’aquell any és seleccionada com a corista a Una nit a Broadway amb Andrew Lloyd Webber i l’OBC, sota la direcció d’Alfonso Casado, acompanyant les veus de Joanna Ampil, Celinde Schoenmaker, John Owen Jones i Geronimo Rauch, protagonistes de Broadway i el West End.

L’any 2018 comença com a actriu i cantant a l’espectacle de terror l’Hotel Krüeger, de Produccions Artístiques a la Carta, al Parc d’Atraccions Tibidabo. On no només desenvolupa la seva tasca d’actriu sino que aprén una nova habilitat que l’apassionarà: el maquillatge FX.

Actualment segueix en actiu en aquest espectacle, que li permet compaginar els múltiples projectes que té durant la temporada.

L’estiu del 2018 torna com a cantant i ballarina al Teatre Grec amb Carousel en Concert, una producció del Festival Grec de Barcelona 2018 i EM+P Produccions. Mesos més tard s’estrena com a ballarina a l’espectacle La Profecía, de la mà de Produccions Artístiques a la Carta, espectacle que seguirà fent durants els anys 2018, 2019 i 2020.

El 2019 comença les seves primeres classes com a docent a l’escola Aules – Arts Escèniques, gaudeix acompanyant a alumnes  de Recorregut Professional i a adolescents a les classes de Cos, Coneixement Corporal, Moviment, Intepretació i Interpretació de cançons. Seguirà treballant de professora els anys 2019, 2020, 2021 i 2022 a aquesta mateixa escola i a d’altres com El Bitxo Teatre.

L’any 2020 tot i la pandèmia va aprofitar per renovar-se i crear un concert personal, Hi ha vida a Mart, amb la direcció musical i l’acompanyament en directe al piano d’Adrià Aguilera i direcció artística de Daniel Anglès. Va estrenar Mentre els ratolins dormien, una obra de text amb direcció i dramatúrgia de Jaume Vinyes. La seleccionen per fer La Presentació de la temporada 20/21 de Focus al Teatre Romea, una producció del Grup Focus i direcció de Daniel Anglès. I comença diferents processos d’assaig per la temporada 2021.

L’any 2021 comença amb l’estrena de La Mala Fauna, un microteatre escrit i dirigit per Xavi Miralles i amb la producció artística de Daniel Anglès i EM+P.  Uns mesos més tard inicia el seu projecte personal com a professora de cant particular i veu. Al Març del 2021 estrena al Maldà DOMVS: Confidències familiars, un cicle de cançons originals sobre la familia dirigit per Núria Llausí i amb acompanyament en directe al piano de Gerard Alonso, i la producció artística de Daniel Anglès i EM+P. A la vegada, surt el disc gravat a les plataformes Spotify, YouTube i Apple Music, on podem sentir a la Laura amb la cançó “Oblidat-te”.

Participa al laboratori del musical Només és viure, i el protagonitza mesos més tard sota la producció artística de Daniel Anglès i EM+P, musical amb música original de Miquel Tejada i text original de Jumón Erra, amb coreografíes de Pere Faura i direcció musical de Miquel González.

Mesos més tard estrena un nou espectacle de terror com a actriu i ballarina a La noche de las almas, de Produccions Artístiques a la Carta, espectacle que torna a fer el 2022.

L’any 2022 comença una gira per Espanya  d’Anastasia, tributo musical, amb la companyia La Barbarie.

Aquest mateix any es gradua com a actriu de doblatge a l’Escola de Doblatge de Barcelona (2021 – 2022), on s’especialitza en l’estudi de la veu i la dicció aplicades a l’interpretació. Aprèn de mestres com Carme Callol i Marta Montiel

Inicia la seva carrera com a actriu de doblatge l’any 2022, des d’aleshores podem escoltar la seva veu a múltiples projectes, tant a series com a pel.lícules, de plataformes de prestigi: Netflix, HBO Max, Disney +, Prime Video; com a estrenes de cinema. Destaca la seva feina als projectes: “Westworld” (2022), “La Casa Del Dragón” (2022), “I wanna dance with somebody” (2022), “Blood and Water” (2022), “The Stranger” (2022), “Tu casa o la mía” (2023), “Sin Filtros” (2023), “We have a ghost” (2023), “Fleishman is in Trouble” (2023), “BDE” (2023), “Reposo Absoluto” (2023), “Sin Malos Rollos” (2023), entre d’altres.

La curiositat de la Laura per les mútiples disciplines artístiques que domina, ha fet d’ella una artista 360 que segueix en constant reciclatge.

Hola! Voldria més informació / Querría más información