Mar Coll

Equip col·laborador

Mar Coll neix a Barcelona el 1981. Als 18 anys entra a l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), on es gradua a l’especialitat de direcció. Com a projecte de fi de carrera realitza el curtmetratge L’ÚLTIMA POLAROID valedor de diversos premis, com el tercer premi al concurs Versión Espanyola.

Des de Mèxic, país on resideix durant els següents 4 anys, escriu el que serà el seu primer llargmetratge, TRES DIES AMB LA FAMÍLIA, produït en el marc del projecte OPERA PRIMA desenvolupat per l’ESCAC. La pel·lícula s’estrena al Festival de Màlaga 2009 on és premiat amb tres biznagas, i amb ell obté el Gaudí a la millor direcció, millor pel·lícula i millor actriu i el Goya a la millor direcció novell.

El 2013 estrena el seu segon llargmetratge, TOTS VOLEM EL MILLOR PER A ELLA inaugurant la Seminci de Valladolid que atorgarà l’Espiga de Plata a Nora Navas com a millor actriu. Aquest paper també li aportarà altres reconeixements, entre altres el Gaudí a la millor actriu protagonista així com una nominació al Goya.

Entretant ha tornat dues vegades al curtmetratge amb AMICS (2012) i LA INQUILINA (2015).

La minisèrie MATAR AL PARE per a Movistar + és el seu darrer projecte.

Combina la seva activitat de directora i guionista amb la docència a l’escola de cinema ESCAC on a més dirigeix el departament de direcció. També ha exercit d’assessora de projectes en el marc d’iniciatives com NOKA (programa de mentoring per a dones cineastes impulsat per Tabakalera), La incubadora (programa de desenvolupament de llargmetratges d’ECAM) o el taller de guions d’Europa Creativa Desk MEDIA Euskadi, entre altres.

Hola! Voldria més informació / Querría más información