Maria Cuevas

Professorat

Formada com a actriu a El Timbal, inicia els seus estudis l’any 2005 cursant l’Escola d’Actor. Posteriorment realitza el postgrau de l’Actor Cinematogràfic i els Estudis Avançats en Tècnica Coda. Completa la seva formació profunditzant en la creació col·lectiva amb professors com Chris Baldwin, Fernando Bercebal i Enric Ases, realitzant el Laboratori Internacional de la Màscara de Veneziainscena i cursant diverses formacions amb professors com Pau Carrió i Xavier Bobés, entre d’altres.

En l’àmbit del teatre aplicat ha realitzat el postgrau de Teatre i Educació a l’Institut del Teatre i el curs d’animadora de Teatre Fòrum Intercultural amb La Xixa Teatre

Per altra banda és graduada en Estudis Literaris per la UB i màster en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes per la UVIc en l’especialitat de Llengua i Literatura catalana i castellana.

Treballa en l’àmbit de la formació teatral des del 2010. Actualment és professora al Centre de Formació i Creació Escènica El Timbal i a l’Escola Infantil de Circ de l’Ateneu Popular 9 Barris, on també treballa en projectes comunitaris. Per altra banda, amb l’associació P11 Cultura en acció ha desenvolupat projectes artístics d’intervenció social, vehiculats a través de les arts escèniques i els mitjans audiovisuals.

Com a actriu forma part de la companyia de teatre Ulver. També ha treballat en múltiples projectes escènics de formats i llenguatges diversos: cabaret “Crazy sketch Show” (Teatreneu, Muntaner) i cocreadora del cabaret “Big Bang Show”; espectacles de teatre infantil amb el Replà produccions; comèdia de l’art amb la cia. commediais, teatre de carrer amb Infestum Teatre i El camerino; microteatre (festival Píndoles i altres circuits), teatre fòrum “L’Assemblea, una obra de teatre fòrum” (producció de El Timbal) i “Tallers de teatre antiracista” (P11 Cultura en acció); teatre social “El petit Canvi d’en Jotacé” (Antic Teatre, amb P11 Cultura en acció); entre d’altres, i ha participat en diversos processos de creació col·lectiva (projecte Contrebia Leukade, festival km0 i amb la cia. Cabranaltrus). En l’àmbit audiovisual ha treballat com a actriu coprotagonista en la pel·lícula El Zoo d’en Pitus (TV3), ha realitzat col·laboracions esporàdiques pel programa APM (TV3) i ha col·laborat en curtmetratges (ESCAC, UOC, EAB) i vídeos corporatius diversos.

Hola! Voldria més informació / Querría más información