Roger Ribó

Professorat / Organització Roger Ribó

Es va formar a la London International School of Performing Arts (LISPA, actualment Arthaus Berlín) on va cursar un Postgrau en Teatre Físic i Creació Teatral. Posteriorment, va cursar el Pedagogical Training a la mateixa escola per especialitzar-se en la docència teatral. Anteriorment, s’havia format en interpretació a l’Estudi Nancy Tuñón. També ha estudiat anàlisi del moviment i moviment per a l’actor còmic amb Norman Taylor, dansa Butoh amb Fran Barbe i combat escènic amb Greg Webster i Brynna Jourden.

Roger Ribó ha treballat com a professor titular d’anàlisi del moviment, màscares i improvisació a LISPA, professor de teatre físic i màscares a la Performers House de Dinamarca, a la Universitat de Coímbra de Portugal i al laboratori Antzerki Labea d’Errenteria, al País Basc. Ha estat professor invitat del IAB (Institute of Arts Barcelona) al mòdul de Devising Theatre del BA in Musical Theatre i ha donat múltiples cursos intensius a diferents institucions, associacions i escoles de teatre.

És el director artístic de la cia.de teatre de creació col·lectiva Espai en Construcció amb qui ha dirigit els espectacles: Beatriu (dins del Festival Grec 2021), Si jo no hi fos (la festa seria més divertida) (premi Menció del Jurat a la Mostra Escènia de Foiós, València) i Et vindré a tapar (premi a la Millor Interpretació Conjunta al XIIè Festival Cenit de Sevilla). Com a director, també ha treballat amb Sístole Teatro (Londres 2012), cia. Ouverture Opera (ajudant de direcció de l’òpera Così Fan Tutte, Suïssa 2014) i ha estat assessor de moviment de diferents espectacles, entre ells Tot bé, gràcies de la productora Anexa (Barcelona 2015).

Com a actor, ha participat, entre d’altres, a les obres How it Ended, Certain Dark Things i Death Song amb la companyia britànica You Need Me de la qual en fou membre fundador i artista associat. Ha estat nominat als premis The Stage Awards i als Total Theatre Awards del Festival Fringe d’Edimburg i ha fet múltiples gires pel Regne Unit i temporades a l’Arcola Theatre, New Diorama Theatre i Gate Theatre de Londres. A Barcelona ha actuat als espectacles: Les Criatures Abissals (creació col·lectiva) i a (Sin) Pecat sorgida de l’Obrador d’Estiu de la Sala Beckett 2014 i dirigida per Mike Attenborough i Neil LaButte.

En cinema i TV ha treballat a la sèrie Mercè d’Horta (escrita i dirigida per Maite Bassa, Betevé 2021), al llargmetratge Tu Vida en 65 Minutos (d’Albert Espinosa i dirigida per Maria Ripoll) i en el curtmetratges ¿Por qué no? de Laura Nevola i Consuelo d’Alexandre Casanovas, entre d’altres.

Hola! Voldria més informació / Querría más información