Testimonis

El Sistema Coda, és una innovadora metodologia d’interpretació de l’actor creada per Fausto Carrillo i Ricard Boluda, professors del centre i fundadors del grup de recerca pedagògica Estudis Teatrals Coda. Ha estat creat per a dotar els actors i les actrius de competència i autonomia en la seva professió. El Sistema Coda (Comprensió, Organicitat, Dramatúrgia de l’actor i Autonomia) possibilita l’aplicació de procediments de treball que han permès integrar en totes les fases de l’aprenentatge actoral els aspectes internes i externs sense dissociar-los.

• “La satisfacció de rebre un bon aprenentatge de la mà de docents especialitzats, que porten la interpretació de l’alumnat a un nivell professional. De fet, sempre recomano amb confiança qualsevol dels cursos que he fet a el timbal.”

Roser Justicia
  • “El postgrau de CODA va ser un abans i un després en el meu desenvolupament com a intèrpret. En el procés, vaig aprofundir en la tècnica actoral, i em vaig fer amb eines, que sempre m’acompanyen en la meva professió. Va ser cursant aquests estudis, que vaig sentir el clic, d’alumna a professional. Sempre agraïda.”

Aitziber Doistua
  • “Cursar el Postgrau d’Interpretació. Metodologia CODA és gairebé com anar a fer-se un TAC actoral. El professorat examina amb lupa els vicis, mals hàbits i les dreceres que tenim i prenem com a intèrprets i ens proposen reptes interpretatius encaminats a treballar i corregir les mancances personals de cadascú. Sortiràs com nova!”

Jordi Ciurana
  • “Per a mi el Postgrau en creació teatral ha estat un descobriment de les meves capacitats com a creadora. M’ha ajudat a conèixer moltes eines aplicables a la meva vida professional per a poder dur a l’escenari projectes propis, podent generar-me una dramatúrgia, estructura, i posada en escena de l’obra a partir de qualsevol idea per senzilla que pugui semblar. Estic molt agraïda d’haver pogut compartir pensaments i experiències amb els dos grans professionals que són el Roger Ribó i la Blanca Solé, que m’han ajudat a confiar en mi mateixa i animat a abraçar tot allò que encara em queda per descobrir, de mi i del meu jo artístic”

Aida Picón
  • “El Postgrau en creació teatral és i serà de les millor formacions que he fet mai. No només per tenir com a professors a dues bèsties, sinó per l’esforç i l’energia que hi han dedicat per fer d’aquesta formació una experiència intensa i preciosa.
    M’ha servit per tenir les eines per tal de convertir idees confuses en peces teatrals. El recomanaria a tothom que tingui ganes de passar a l’acció, no esperar a que li donin un text, sinó a tenir la valentia de crear!”

Sara Ruiz
  • “El Postgrau de Creació Teatral ha estat la porta d’entrada a un univers ple de llenguatges i múltiples possibilitats. A través dels exercicis i amb una pedagogia eminentment pràctica vaig poder entendre i interioritzar els diferents territoris dramàtics, els seus ritmes i estructures, i adquirir eines per a la seva exploració. Sens dubte el recomano i si fos possible Ho repetiria! És un viatge que tots haurien de fer”

Claudia Marcela Estrada
  • “El Postgrau en Creació Teatral de eltimbal és una formació molt completa i enriquidora, que m’ha dotat de moltes eines artístiques per dur a terme processos de creació teatral grupal professionals. El recomano a qualsevol professional que vulgui explorar, conèixer, adoptar noves formes de treball i que vulgui transformar-se i créixer. Un any inoblidable, repetiria ja!”

Bianca Palmisano
  • “Vaig decidir estudiar el postgrau moguda per una necessitat d’adquirir eines per encetar el meu camí com a actriu-creadora, però el que hi he trobat és impossible de resumir. De cada professor, de cada company, de cada classe, he après com a creadora, com a actriu, com a alumna, com a companya, com a líder d’un projecte… Des de la primera improvisació fins al projecte final, ha estat un viatge apassionant que m’ha volat el cap, m’ha fet estimar el teatre encara més, m’ha donat ales i m’ha ensenyat tot el que encara he d’aprendre. Aprendre fent, equivocant-me, creant. Un viatge que, per sort, només fa que començar”

Ana Palomo
  • “És una molt bona oportunitat per descobrir com es treballa en un rodatge professional de la mà de directores de cinema en actiu a l’àmbit nacional. T’aconsellaran i et guiaran per donar el màxim de tu i entendràs tots els processos i factors d’un rodatge també a nivell més tècnic. Al final, a més, surts amb un material de qualitat per començar a muntar el teu videobook”

Wimbo Productions
  • “En la majoria d’escoles d’interpretació la base del treball actoral és el teatre. Però després quan vols fer el salt a la pantalla et trobes que la tècnica a l’hora d’interpretar és diferent. S’ha d’adaptar al mitjà.
    En aquest curs t’acompanyen des del principi en aquests passos. I ho fan de forma gradual, començant pel més bàsic i acabant rodant escenes amb directors de cinema; i durant el camí, rebent classes magistrals d’actors, directors i directors de càsting d’èxit reconegut. Totalment recomanable”

Pere Costa