Fonaments per a la direcció d’actors i actrius (ONLINE!)

Partint d’uns textos que seran donats per la professora, l’alumne idearà la seva posada en escena posant a prova els aspectes que es treballen al curs, com és ara la comunicació amb els intèrprets, educar la mirada escènica, etc.

Contingut

El curs és teòric i pràctic. S’alternaran explicacions sobre els diferents aspectes de la direcció amb la pràctica d’exercicis individuals i també col·lectius.

L’alumnat farà també d’actor/actriu quan calgui per tal de treballar la direcció actoral. Aprenent a detectar des de l’òptica de l’actor allò que treballem des de la direcció, per tal de poder afinar més la pròpia direcció actoral. Aquest workshop és un laboratori pensat com un espai per desenvolupar la part creadora dels alumnes.

Finalitat

• Dotar d’eines els alumnes per tal de poder-se encarar a aspectes de la direcció pel que fa a la direcció d’actors.
  • Aprendre de quina manera es transporta una obra del text a l’escenari.
  • Aprendre a gestionar un assaig.
  • Aprendre a comunicar-se amb els actors/actrius per tal de construir junts un imaginari i un procés que sumi a allò que l’alumne busca com a director.

Objectius generals

Resoldre qüestions com:

• Què és la direcció escènica?
  • Com partir d’un text?
  • Què li podem demanar a un actor/actriu?

Objectius finalistes

• Que l’alumne tingui eines per desenvolupar la creativitat en l’àmbit de la direcció escènica.
  • Que l’alumne aprengui a establir un diàleg com a director amb l’actor/actriu.
  • Que l’alumne tingui la capacitat de liderar un equip de treball.
  • Que l’alumne tingui eines per transportar un text dramatúrgic a escena.

Continguts

• La direcció d’actors.
  • Els objectius dels personatges.
  • Les accions escèniques.
  • El diàleg que s’estableix entre el director/a i l’actor/actriu.
  • La tesi.

*És necessari portar paper i bolígraf.

A qui s'adreça

Adreçat a joves companyies que vulguin tirar endavant el seu primer projecte, actors i actrius interessats en els processos de creació i producció d’espectacles. Cal formació actoral sòlida.

Horari

De dilluns a divendres de 19.15h a 21.15h