Teatre sènior

Vine a descobrir com, a partir del joc aplicat al teatre, podem desenvolupar la capacitat creativa i l’espontaneïtat, la imaginació i l’emotivitat. Perquè el joc no ha sigut mai només cosa d’infants!

Continguts

• Conceptes de desinhibició i desbloqueig
• Les regles bàsiques del joc teatral (l’espai, la interrelació, el públic, els objectes imaginaris, el ritme…)
• El joc com a base per a la creativitat teatral
• Treball de consciència corporal per afavorir la presència escènica
• Tècniques d’improvisació: relacions, situacions i personatges, moviment i paraula
• Construcció del personatge a partir del moviment, el gest i l’actitud
• El material textual com a excusa per a construir escènicament un joc d’interrelació escènica.
• El moment de fer i la devolució (ètica actoral).

Metodologia i objectius

A través del joc i de la vessant lúdica, explorarem el ventall infinit de possibilitats que ens ofereixen la ficció i l’espai teatral. S’oferiran eines per prendre consciència dels recursos expressius que tenim quan som dalt l’escenari, com la creació d’espais, la relació amb els objectes, els elements escenogràfics, la música, la llum i les situacions d’interrelació.
D’aquesta manera, millorarem l’expressió oral i corporal de l’alumnat. A través d’exercicis d’improvisació, treballarem per entrenar qualitats vitals per al teatre com són l’escolta, la capacitat de reacció, l’imaginari i la intuïció escènica.

• Exercicis de cohesió de grup
• Exercicis de consciència corporal
• Pràctica de les regles i normes del joc bàsiques, a partir dels exercicis relacionals i de la construcció de l’imaginari
• Introducció al glossari de treball bàsic
• Exercicis de composició física de personatges (concepte de rol)
• Pràctica de diferents tipus d’improvisacions amb finalitats i graus de dificultat diferent

A qui s'adreça

A persones de 60 anys o més que vulguin iniciar-se en el món de la interpretació.

Horaris

Dimarts de 9:30h a 11h.

Calendari

Inici curs
01/10/2024

Consulteu la possibilitat de fer la inscripció un cop ha començat el curs si queden places disponibles.

Final curs
17/06/2025