El monòleg dramàtic

Interpretar un monòleg és un dels grans reptes als quals una actriu o un actor s’han d’enfrontar algun cop a la vida.

Contingut

Treballarem el monòleg no com un gran bloc. Tractarem de desvetllar on son els canvis de pensament del personatge i quines són les dinàmiques que es mouen dins del text. Treballarem des de les imatges, els silencis, les transicions, la quietud i l’escolta, tot tractant de multiplicar les possibilitats expressives als textos treballats.

Metodologia i objectius
  • Anàlisi actiu del text. Unitats d’acció. Canvis de direcció. Canvis de pla.
  • Divisió de seqüències i microseqüències lligades a canvis de pensament del personatge.
  • L’assaig perceptiu.
  • L’assaig molecular.

En matricular-se caldrà enviar el text del monòleg triat pel propi alumnat a secretaria per tal el professor validi la proposta. També hi ha la possibilitat de demanar-ne un en el moment de fer la matrícula.

Cal memoritzar perfectament el monòleg abans de començar el curs. Aquesta memorització serà purament mnemotècnica i no convé fer cap més treball de preparació abans de l’inici del curs.

El treball serà individual, tot i que algunes dinàmiques poden ser en grup per facilitar la comprensió de les diferents situacions que la ficció ens demana.

A qui s'adreça

Adreçat a estudiants d’interpretació amb un mínim d’experiència en el treball amb el text dramàtic.

Inici curs
17/01/2024