Introducció a la paròdia i al grotesc

Un curs per aprendre a fer crítica des de l’humor

Contingut

La paròdia i el grotesc formen part d’un conjunt d’estils teatrals que ens permeten fer crítica en escena des de l’humor més àcid i corrosiu.

Històricament, els bufons han estat els que han pogut riure’s de tot i de tothom; aquells que tenien un cos diferent, apartats de la societat, eren els únics a qui es permetia dir allò que realment pensaven sense castigar-los. Actualment, la paròdia i el grotesc els podem veure en programes de televisió com el Polònia o en obres de teatre com Ubú Rei d’Alfred Jarry o el Retaule del flautista de Jordi Teixidor.

Durant aquest curs, analitzarem el món que ens envolta; descobrirem els temes que ens generen sensació d’injustícia, d’impotència i els tractarem des de l’humor a partir de la creació de personatges bufonescos que podran riure’s de tot i de tothom.

Serem adults jugant com infants i mostrarem al nostre públic el ridícul que fem els éssers humans dia rere dia.

Metodologia i objectius

El treball es farà a partir d’improvisacions grupals i a partir de propostes individuals que l’alumnat haurà de portar preparades des de casa.

Objectius:

• Descobrir les dinàmiques escèniques de la paròdia i el grotesc
  • Construir personatges grotescos
  • Alliberar el nostre imaginari
  • Adquirir nous codis de moviment
  • Adquirir eines per a construir el discurs crític des de l’humor
A qui s'adreça

El curs va adreçat a persones amb un mínim d’un any de formació teatral i que tinguin un interès en el teatre físic i la creació teatral.

Els participants han de portar roba còmoda que els permeti moure’s amb llibertat (samarreta i pantalons de xandall/malles)

Inici curs
21/02/2024