Alumnat del CFGS al Festival de creació Km.0

Alumnat de 2n del Cicle Formatiu de Grau Superior participarà a la II edició del Festival de Creació Km.0 dins el marc de L’Aposta, un projecte impulsat per l’ACET (Associació Catalana d’Escoles de Teatre). Amb aquesta iniciativa, l’alumnat de les escoles associades tenen la oportunitat de portar a escena els seus primers projectes artístics.

És el cas de les companyies La Cúpula (Jordi Ciurana, Ane Jareño, Maria Mandret, Ana Palomo i Alejandro Saiz) i Contraste (Arnau Font i Laura Solé). Totes dues companyies, sorgides del projecte integrat que es duu a terme durant els últims mesos de la formació, podran participar al festival amb les peces Closed i El canto del cisne, respectivament.

El Festival de Creació Km.0 tindrà lloc del 25 al 28 de maig a La Vilella Teatre i està organitzat per les companyies cia. Sargantana i Espai en Construcció.

Km.0 vol ser un espai de trobada entre creadors teatrals al voltant d’un teatre que torna a ser emergent: el teatre de creació. En les últimes dècades, la idea de companyia ha anat modificant-se, passant d’una idea de companyia on la base eren els actors, a d’altres on era més important l’autor o el director. Tot aquest procés ha modificat la idea de creació col·lectiva, i Km.0 desitja ser un espai on analitzar i reflexionar al voltant de tot aquest llarg procés.

En aquesta segona edició pretenem establir un diàleg entre les companyies històriques catalanes que durant dècades han utilitzat i perfeccionat el treball en col·lectiu, les companyies que actualment treballen a partir de la creació en col·lectiu, i estudiants d’arts escèniques que seran el futur del nostre panorama teatral.