Entrevista a George Azenabor al programa Planta Baixa de TV3

En George Azenabor és alumne del Cicle Formatiu de Grau Superior en tècniques d’actuació teatral, i fa uns dies van venir a el timbal del programa Planta Baixa de TV3 per fer-li una entrevista i donar visibilitat a la seva situació.

En George té 18 anys i no li han tramitat mai la nacionalitat espanyola, tot i que va néixer a València. Viu amb un permís temporal de residència i, si no l’hi renovessin, el podrien arribar a deportar a Nigèria, país d’origen dels seus pares on no ha estat mai.

Molt agraïts que des del programa Planta Baixa es faci ressò de la situació que pateix una part de la població sense la nacionalitat espanyola!

Podeu veure el reportatge complet aquí!

“He de demanar permís per viure al país on he nascut”

Amb 18 anys, al George no li han tramitat mai la nacionalitat espanyola, tot i que va néixer a València. El podrien arribar a deportar a un país, Nigèria, on no ha estat mai

Si al George li caduca el permís temporal de residència que té ara, el podrien arribar a deportar a un país on no ha estat mai. Hem conegut el seu cas a “Planta baixa”: té nacionalitat nigeriana, com els seus pares, i consta com a ciutadà d’aquell país, tot i que ell ha nascut aquí. Va néixer a València, va passar uns anys a casa d’uns parents. “Era una família tòxica“, diu. Els reconeixements mèdics van acreditar que havia patit maltractaments, i va passar a un centre de menors de la DGAIA, el 2015. Ara fa vida a Barcelona.
Al llarg de la vida, ni els seus pares, ni els seus parents, ni la DGAIA s’han preocupat de tramitar-li la nacionalitat. Acaba de fer 18 anys, i encara no és oficialment ciutadà espanyol. De moment, té un permís temporal de residència, però, si no l’hi renovessin, correria el risc d’acabar en un vol de deportació que el duria al país dels seus pares. No el seu, perquè ell no ha posat mai els peus a Nigèria.
El George vol ser actor. Estudia a l’escola de teatre El Timbal, de Barcelona. Una de les seves professores, Olga Álvarez, diu que és un noi que ho qüestiona tot: “normalment, els nois que venen aquí no tenen tantes preguntes; ell en té sempre moltes”.

El somni del George és viatjar: “No he viatjat mai enlloc, no n’he tingut l’oportunitat”. Ni tan sols al país dels seus pares, que, segons la llei, continua sent el seu únic país.