Proves d’accés al Pla de formació actoral, formació professional en horari de tardes

Obertes les inscripcions a les proves d’accés del curs 2023-2024 al Pla de formació actoral.

Durant el mes de setembre seguim fent proves d’accés individuals pel Pla de formació actoral.

Contacta amb la secretaria del centre escrivint a escola@eltimbal.org o trucant al 93 302 73 47 i et donarem dia i hora per fer la prova d’accés individual!

Calendari

Data límit d’inscripció: 31 d’octubre de 2023.

PLA DE FORMACIÓ ACTORAL

Adreçat a totes aquelles persones, futures actrius i actors, que vulguin formar-se a nivell professional i desenvolupar-se en l’ofici actoral.

El programa d’assignatures compta amb totes les matèries necessàries perquè l’alumnat assoleixi un domini suficient del propi cos, de la veu i de les tècniques d’actuació de base. El programa compta amb l’aplicació del tècniques de formació pròpies (sistema CODA).

Consta d’un total de 900h de formació + 400 hores de treball autònom repartides en dos cursos lectius, d’octubre a juny.

Si vols saber més sobre la prova d’accés o sobre el pla d’estudis, clica aquí
També pots trucar a secretaria 933027347, escriure a escola@eltimbal.org o venir presencialment a C/Roger de Flor 85, Barcelona.

El Model Formatiu que utilitzem a eltimbal explicat en 5 punts.

En aquests 5 punts us expliquem breument i de forma clara en què consisteix la Metodologia CODA. En Ricard Boluda, responsable pedagògic de l’escola eltimbal durant més de deu anys, la va desenvolupar juntament amb el Fausto Carrillo, professor i investigador a l’Institut del Teatre. Actualment l’equip de recerca i de docents de l’àrea d’Interpretació l’apliquen a les seves classes.

1- El sistema CODA, és l’acrònim de Comprensió, Organicitat, Dramatúrgia de l’actor i Autonomia. Consisteix en un conjunt de procediments pensats per portar els i les actrius a posseir competència i autonomia creativa a la seva feina.

2- S’interessa per potenciar el treball actoral personal, orgànic i interrelacional. Proporciona eines d’autoconeixement i experimentació sobre el procés creatiu mateix, sense separar l’element intern i extern. Proposa una mirada actual, sistèmica i global del fet actoral que persegueix sempre el canvi permanent a escena.

3- És una formació contemporània que permet treballar eficaçment tant en projectes propis com en altres proposats des de fora i amb tota mena de dramatúrgies (textuals o no).

4- Es treballa principalment amb el text perquè es considera l’estructura dinàmica de sentits més completa per a la formació actoral, ja que el text és un suport excel·lent per a l’abstracció alhora que una eina per a la concreció artística d’alt nivell.

5- En els processos d’aprenentatge, els actors/actrius aprenen a percebre quan perden l‘organicitat i, el que és més important, quins factors creen les condicions necessàries perquè aquesta es produeixi.