Recuperem el taller Mas Riera!

Entitats, veïns/es i centres docents de la dreta de l’Eixample, dels quals en formem part, han creat una plataforma per a recuperar el Taller Mas Riera, un espai emblemàtic de l’Eixample, amb l’objectiu de fer del Taller un centre de barri de gestió cívica. Perquè volem veure renéixer aquest espai com a autèntic pol dinamitzador de la vida associativa i cultural del barri, al servei de les activitats populars, de les arts escèniques, de les iniciatives per al jovent i la gent gran i dels projectes que se’n derivin i puguem compartir amb la ciutadania.

Per aquest motiu, dissabte 6 de novembre a partir de les 16:30h es farà una jornada festivo-reivindicativa al carrer, on diverses escoles de la zona hi presentarem algunes peces teatrals breus, entre d’altres activitats! el timbal presentarà la peça El tiempo que nos queda, de les alumnes Laura Matamoros (PFA), Claudia Marcela Estrada (PFA i Postgrau en creació teatral) i Arnau Álvarez (PFA i Postgrau en creació teatral).

El taller Mas Riera és un edifici neoclassicista de l’any 1882, obra de Josep Vilaseca i Casanovas (també arquitecte de l’Arc de Triomf de Barcelona), i va ser concebut com a taller d’artistes i museu. L’edifici va arribar a ser anomenat “Temple de les Arts”. La passió pel teatre d’un dels seus hereus, Lluís Masriera, el portà a ser reconfigurat com a Teatre Studium amb programació estable. Hi van passar grans personalitats de l’escena de l’època, com Margarita Xirgu. I al 1935 s’hi va fer, també, la primera lectura de l’obra “Doña Rosita la soltera o el lenguaje de las flores”, de Federico García Lorca!

Nosaltres hi serem; no t’ho pots perdre! Ens hi trobaràs a les portes del taller Mas Riera, al carrer Bailèn entre Consell de Cent i Diputació.