Antic Teatre i El Timbal, Centre de Formació i Creació Escènica

• el timbal ESCOLA
  • el timbal COMPROMÈS SOCIALMENT

ANTIC TEATRE I EL TIMBAL, CENTRE DE FORMACIÓ I CREACIÓ ESCÈNICA

Antic Teatre i El Timbal, Centre de Formació i Creació Escènica, tenen una relació de suport mutu que es va encetar el curs passat, en presentar-se el treball d’escenes dels alumnes de primer curs d’Estudis Professionals a l’espai de l’Antic.

Enguany, volem des de El Timbal continuar aquesta col·laboració i acostar-vos la variada i rica oferta de propostes que la programació de l’Antic ofereix.

Antic Teatre i  El Timbal, Centre de Formació i Creació EscènicaA continuació us fem cinc cèntims de la seva programació del mes de febrer.

Parafrasejant al professor  Don Juan Manuel Urraco de la Universitat de Buenos Aires, ” els artistes han passat molts anys, molts segles construint ficcions i ara una forta tendència cerca, més que entretenir, trobar un punt d’expressió sincera, que permeti mantenir viva la flama de l’experiència mateixa, l’esdeveniment de la trobada. La utopia dels esdeveniments.” Aquest esperit proper a les noves dramatúrgies, sovint dramatúrgies “de lo real”, on es produeix a la vegada una exploració continuada dels límits i una contaminació volguda entre disciplines (teatre, dansa, circ, arts plàstiques, noves tecnologies) nodreix l’esperit de l’Antic Teatre.

Llegiu i sobretot hi aneu!!!

TEATRE FÍSIC, PERFORMANCE, NOVES DRAMATÚRGIES

Antic Teatre i  El Timbal, Centre de Formació i Creació Escènica
Maestro Jumillano, en “Se diría que aquí no pasa nada”.

Al mes de febrer podem trobar un bon exemple del que acabem de dir. Des de propostes com “Malmenats” de la Companyia mallorquina Mariantònia Oliver, on tot seguint el llenguatge del cos i la performance proposen una reflexió sobre els papers que ens toca jugar en aquests temps de crisi i transformació, i qüestiona la vigència dels límits que ens imposem o que se’ns imposen (relatius a l’edat, el físic, el gènere, l’ordre…). Una peça molt dinàmica, construïda a partir de la fisicalitat, i en la qual tenen cabuda també l’humor, la poesia, la lluita, el caos, la tendresa… (del 19 al 22 de febrer); al treball de la companyia El Maestro Jumillano, de David Mallols  amb “Se diría que aquí no pasa nada“, una proposta de nova dramatúrgia on s’escenifica un diari construït durant un viatge i de com aquest “no lloc” produeix multitud de territoris, intensifica la mirada i intenta treure a la llum els esdeveniments invisibles que sorgeixen de la nostra quotidianitat ( del 5 al 6 de febrer !!!).

CONCERT, PERFORMANCE I NOVES TECNOLOGIES

Un altra proposta de la programació de febrer a l’Antic Teatre que ens ha sembla suggerent és la que ens ofereix el projecte Protopixel and Carles López, un concert-performance-instal·lació, on s’utilitza  el sistema de il·luminació interactiva ProtoLight , sistema que permet crear ambients i objectes on la seva luminescència canvia d’acord a diferents inputs procedents de l’espai físic exterior circumdant (tals com so i moviment) o mitjançant dades on-line. Per aquest esdeveniment han creat un concert d’immersió que reuneix aquest sistema i l’instrument musical electrònic Reactable. Durant l’esdeveniment, Carles està envoltat per 24 tòtems d’il·luminació que mostren a temps real visualitzacions generades pel so creat amb el Reactable. A través d’aquest enfocament, ofereixen una innovadora experiència audiovisual de gran escala que pot integrar-se perfectament a qualsevol espai arquitectònic i ser navegat pel públic durant la performance musical. (17 de febrer)

Per a més informació de la seva programació, podeu fer click aquí.

NOTA: Els alumnes de segon d’Estudis Professionals (Escola d’Actor) presenten aquest proper dimarts, dia 3 de febrer a l’Antic Teatre, a 2/4 de 9 del vespre, el seu Taller de Creació “Silencis…Anhels…I altres coses intangibles”, dirigits pel professor Roger Ribó. US HI ESPEREM!!!