Desembre a l’Antic Teatre

• el timbal COMPROMÈS SOCIALMENT

DESEMBRE A L’ANTIC TEATRE

Tot seguint amb la col·laboració mútua que tenim amb l’Antic Teatre , (i que ha permès, entre altres complicitats, disposar d’un espai de difusió dels nostres tallers de formació professional), us informem de la programació d’aquest proper mes de desembre en aquest espai, referent a la nostra ciutat de les noves dramatúrgies, nous llenguatges del cos i la performance multidisciplinar. A la vegada, ens fem ressò de la seva labor i iniciativa de dinamització social al districte de Ciutat Vella.

LA VEU I ELS SEUS USOS

Obrim el dia 1 de desembre, a les 21:00 h, amb l’espectacle “Moat” de la Laia Estruch, artista formada a la Performance Art i Art Sonor a la universitat The Cooper Union (Nova York). Els projectes d’Estruch s’inscriuen en l’àmbit de la performance des d’on treballa amb la veu com a dispositiu i espai d’experimentació de les seves propostes artístiques. Els seus projectes qüestionen el sistema de signes del llenguatge oral i la seva interacció humana fent una aproximació, performativa i crítica, als usos de la veu.

Desembre a l'Antic Teatre
“Moat”, amb Laia Estruch.

L’UNIVERS DE LES ACTRIUS

La companyia El Pollo Campero, estaran els dies 3 i 4 dins del Sâlmon Festival i del 8 al’11, ales 21:00 h (diumenge a les 20:00 h), amb el seu espectacle “Las actrices siempre mienten”.

L’espectacle és una investigació escènica que parteix de l’estereotip i els tòpics associats a l’univers de l’actriu (què sap fer una actriu pel fet de ser-ho?), per utilitzar-lo com a excusa, transcendir-lo i parlar dels temes que ens interessen com a creadores i com individus (amor, família, precarietat, política, mort).

PROJECTE COMUNITARI

Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona (Districte de Ciutat Vella), Casal de Gent Gran del carrer Comerç, Convent de Sant Agustí, Artistes col·laboradors de la sala, l’Antic presenta per cinquè any consecutiu el seu projecte comunitari amb els seus veïns consisteix en la realització de tallers de dansa i moviment dirigits a la gent gran i la presentació de mostres artístiques de forma regular durant l’any. Amb això es fa accessible el llenguatge i l’expressió artística de la dansa, amb els beneficis que pot tenir en relació a la inclusió i cohesió social. De la mateixa manera es fan més visibles les necessitats i formes d’expressió de la gent més invisible del nostre barri: la gent gran. El projecte també inclou diferents activitats per a fomentar la relació intergeneracional, entre els més grans i els més joves del barri.

Fruit de tot això els propers dies 12 i 19, a les 21:00 h, es presenta l’espectacle “Ritme en el temps”.

14 dones i 2 home d’entre 65 i 91 anys, veïnes del Casc Antic de Barcelona. Algú ha comentat, després de veure-les, que podrien ser les “iaies” que tenim alguns a casa, o bé les “iaies” que algunes serem algun dia. I és que aquest grup es mereix, més que ningú, i al seu mateix barri, disposar de visibilitat, espai i recursos per a poder expressar de forma artística tot allò que tenen per explicar”, ens expliquen la Isabel Ollé i el Quim Cabanilles, directors de l’espectacle.

Desembre a l'Antic Teatre
Projecte Comunitari Antic Teatre – Ciutat Vella.

MOS MAIORUM, EL FENÒMEN DE LA IMMIGRACIÓ A ESCENA

La companyia Mos Maiorum ens presenta el seu espectacle “Mos Maiorum, els costums dels nostres avantpassats”, on retracten el fenomen tràgic de la immigració.

Ho faran del 15 al 18 de desembre, a les 21:00 h. ATENCIÓ!! El dia 16 faran un debat que pot ser molt interessant després de la funció.

Prop de 27.000 persones han mort des de l’any 2000 al Mediterrani mentre intentaven arribar a un continent on no els volen. Podem escoltar d’alguna manera les veus d’aquests immigrants? L’espectacle els acosta, a través d’entrevistes realitzades a Melilla, a Nador, a Tànger i a Ceuta, entre altres ciutats frontereres, ara convertides en un espectacle teatral en el qual els actors i actrius difuminen el seu treball deixant d’interpretar per passar a imitar de la manera més veraç possible els diàlegs mantinguts amb els immigrants.

MITES I AUTOMATISMES DE LA VIA CONTEMPORÀNIA

Per acabar ens fem ressò de l’espectacle multidisciplinar “La disfressa”, realitzat per la companyia Trànsit Projectes – Liminal GR, i que es presentarà el proper dia 20, a les 19:00 h.

Liminal Gr és un espai de reflexió oberta sobre mites i automatismes de la vida contemporània que compta amb uns sistema de reflexió oberta online i una presentació a l’Antic Teatre.

La disfressa és el tema conductor. ¿De què em disfresso ?, Quines fantasies ocultes hi ha en l’acte de disfressar-se ?, Què diuen de nosaltres les disfresses que escollim? què diuen del de la manera que ens presentem en societat en situacions d’excepcionalitat permeses i reconegudes com el carnaval o d’altres festes? Perquè quan un home es disfressa de dona és graciós i festiu i quan una dona es disfressa d’home és amenaçador o inquietant?