• el timbal ESCOLA
  • el timbal FORMACIÓ

A El timbal, escola d’interpretació de Barcelona, en la nostra àrea per a Nens i Nenes entre 8 i 12 anys organitzem anualment un ampli programa d’activitats formatives en expressió dramàtica i joc dramàtic, agrupats per franjes d’edat.
Apostem per un aprenentatge vivencial on, mitjançant els jocs teatrals, els infants experimenten i investiguen amb tot allò que els inquieta, els motiva i els encurioseix adquirint així experiències que els acompanyen en el seu desenvolupament personal. Treballem amb una metodologia lúdica i respectuosa amb les necessitats pròpies de l’alumnat en dues modalitats: teatre i teatre musical.

A continuació compartim reflexió sobre els valors i les potencialitats de formar els nostres nens i nenes en l’expressió i creativitat mitjançant el teatre.

L’EXPRESSIÓ DRAMÀTICA I LES CAPACITATS DE COMUNICACIÓ DELS NENS I NENES

Amb aquesta formació es pretén inculcar els valors que imprimeix una formació artística personal, així com potenciar les sensibilitats artístiques i les capacitats d’expressió i comunicació de nens i nenes d’ edats compreses entre els 8 i els 12 anys, independentment de que hi hagi o no una voluntat de dur a terme estudis professionals en un futur.

Les activitats estan dissenyades perquè a través del joc dramàtic i la consciència corporal, l’alumnat desenvolupi valors personals que fan referència a les relacions socials, la comunicació amb els altres i l’expansió d’un imaginari propi. Aprenentatge vivencial.

L’expressió dramàtica, el teatre, és una de les formes més completes per potenciar el desenvolupament complet de l’individu, ja que es sustenta en el moviment, la paraula, la creativitat i l’espontaneïtat. Mitjançant jocs individuals i de grup, ens aproximarem als llenguatges escènics, jocs que condueixen a l’alumnat a considerar la pròpia expressió com a part fonamental de la seva llibertat personal en front del món, formant part d’una aventura comú dins d’un grup, sentint-se igual, important i necessari. Aprenentatge vivencial.

L’INFANT PROTAGONISTA DEL SEU APRENENTATGE

La proposta metodològica que fem servir és propera a l’ educació viva i activa que està introduint-se amb força a moltes escoles de primària. La idea és que l’ infant sigui el protagonista del seu aprenentatge i l’ experiència teatral que visqui a l’ aula pugui estar lligada a la seva vida familiar, social i escolar. El teatre pot formar part de la seva vida i la seva vida pot formar part del joc teatral permetent-li aquest, expressar, experimentar i investigar amb tot allò que l’ inquieta, el motiva i encurioseix.

Els alumnes proposen notícies o aporten objectes a classe que seran el punt de partida del treball, l’ímput primer per començar a treballar. Els objectius teatrals s’ incorporaran a través dels jocs que es proposin i sorgeixin però sempre donarem espai als infants perquè siguin ells els qui proposin i aportin idees. El mestre és qui acompanya en aquest aprenentatge vivencial. No és el mestre qui ensenya sinó l’ alumne qui aprèn sota la mirada atenta del professor.

Fer protagonista l’ infant del seu aprenentatge li dóna autonomia, responsabilitat, implicació i seguretat, donant-li un espai de llibertat on qualsevol proposta serà benvinguda i on les inquietuds i demandes dels infants seran recollides per tal de treballar amb elles. Al mateix temps desperta la creativitat i aporta una mirada àmplia de la realitat que ens envolta on de vegades un problema o angoixa, a partir d’un joc teatral, es pot transformar en un nou repte o en quelcom més positiu. Expressió dramàtica i creativitat teatral.