Fer teatre, un nou propòsit pel 2022

• el timbal ESCOLA

Per què fem aquests llistats cada final d’any i com fer que no quedin oblidats en un calaix o ens generin malestar?

Comencem el 2022 i com sempre, entre regals i torrons, arriba el moment en que fem balanç de l’any que acaba i projectem amb entusiasme què volem fer diferent aquest nou any que entra.

Així doncs, agafem un full en blanc , un bolígraf i comencem a fer un llistat de propòsits. I ho fem any rere any, tot i sabent que en la majoria dels casos no durem a terme allò que ens proposem. Però el simple fet de pensar que sí, que ho farem , ens fa tenir emocions positives. En realitat, l’important no és si arribarem a fer tot allò que hem escrit o no, sinó el ritual d’imaginar-ho i escriure-ho. Podríem parlar, doncs, més aviat, de desitjos.

Per a algunes persones, però, aquest llistat de propòsits pot esdevenir una font de motivació i un bon motor de canvi. I diem motor de canvi perquè el canvi no es produeix d’un dia per l’altre! Partint de la base que nosaltres som els mateixos el dia 29 de desembre que el dia 2 de gener, seria irreal pensar que de cop tenim la capacitat de transformar la nostra vida de dalt a baix.

Però aquest llistat , aquests desitjos, poden ser els inicis de quelcom diferent. Caldrà transformar-los en propòsits, és a dir, planificar-los i valorar si són o no o en quina mesura factibles, per tal de dotar-los de realitat i no produir l’efecte contrari que seria culpa i bloqueig.

El que és cert és que quan els propòsits estan alineats amb el nostre projecte vital és més fàcil que ho aconseguim. I això ha implicat sense dubte, una reflexió interna i després una organització, per veure si és realment possible dur a terme el que ens hem proposat.

Propòsit d'any nou: fer teatre!

A l’escola el timbal, cada any arriben persones que han pres la decisió de, finalment, fer teatre. Els motius són diversos: tenir un espai per a mi mateix/a on expressar-me, divertir-me, jugar i connectar amb persones de manera diferent, provar si és una opció vocacional , superar barreres, timidesa, millorar la comunicació verbal i no verbal… etc.

I aquestes persones, en algun moment, han pres la decisió de trucar, escriure o passar per la secretaria de l’escola a demanar assessorament. El que sí us podem assegurar que sempre és el mateix i que es repeteix any rere any és el que diuen aquestes persones quan acaba el curs: haver decidit fer teatre els ha canviat a millor en molts aspectes de la seva vida i ha estat, sens dubte, una molt bona decisió.

Siguin quins siguin els vostres propòsits d’any nou, us deixem 5 consells per portar-los millor:

1. Sigues concret en la definició. Pensa en què , com i quan.

2.Sigues realista: valora si és factible per a tu i si no és així , què necessitaries que fos diferent.

3.Tingues clar el que vols i per a què: ha de tenir un sentit per a tu. No val si és una imposició social o externa. Has de voler-ho i ha de ser coherent per a tu.

4. Prioritza. No vulguis començar -ho tot de cop!

5. Tingues la llista a mà, per tenir-la present, però no t’obsessionis!!Si no assolim un objectiu probablement l’error no està en nosaltres, sinó en un propòsit mal escollit o mal plantejat. Els objectius no són inamovibles, es poden i s’han d’anar ajustant a les nostres circumstàncies vitals.

I ja saps, si entre aquests desitjos o propòsits per a aquest 2022 està el de fer teatre,  un bon primer pas pot ser demanar informació i assessorament a la secretaria de l’escola. Tenim moltes opcions per a ajudar-te a que aquest any passi a ser ser una realitat. Només cal que ho decideixis.

Molt bon any!